7 Ağustos 2008 Perşembe

Engelli dediğimizde halkımız tarafından kullanılan bahane sözcükleri.

Engelli diyince halkımız tarafından sık kulanılan bahane sözcükleri

- Devlet var kardeşim devletin yapması lazım bizimle olacak şeyler değil bunlar.

- Dernekler ne güne duruyor o kadar para topluyorlar niye onlar birşey yapmıyor.

- O kadar zengin iş adamları var onlarda biraz ceplerinden versin canım

- Ay onlara bakamıyorum acıyorum kendimi kötü hissediyorum bazen para bağışlıyorum.

- Abi cebimizde beş kuruş yok ki yardımcı olalım bizde açlığımızdan ölüyoruz.

Çevrenizde buna benzer şeyler söyleyen varsa ya da böyle düşünüyorsanız engelli hakkında hiç bir şey bilmiyorsunuz demekten başka bir şey aklıma gelimiyor, ve çok büyük yanlışın içindesiniz. Bu sözcükleri duyduğumda çok büyük bir haksızlık ve bencillik yapıldığını düşünüyor, engelli kardeşlerinizin canını sıkıyorsunuz, bir tanısanız biraz yaklaşsanız o kadar şey öğreneceksinizki, işte yaşamak lazım onlarla, sizden kesinlikle para pul yada benzeri bir şey istemiyorlar, sadece biraz insan değeri verilmesi bu kadar. Ne yazıkki sizden destek beklerken lütfen kelimesini kullanarak başlıyorum, halbuki bu görev hepimizin. Lütfen bağış toplamadan hiç bir kurum yada kuruluştan destek görmeden 2500 engelli yürek çalışıyor,
sizleri http://www.kitappostacisi.com/ adresine üye olmaya davet ediyoruz. Kurtarın onları derneklerin yanlış belediyecilik ve devletcilik anlayışından sizi bu onurlu mücadelede bulunmaya çağırıyoruz.Kitap Postacısı halka açılıyor. Her genç, yaşlı, emekli, herkez gönüllü çalışabilir.

- 8,500,000 engelli olduğunu biliyor muydunuz ?
- Onlar adına Dernekler bağış topluyor ama engelli vatandaşların haberinin olmadığını biliyor mudunuz ?

Biraz bencillik etmiyormuyuz, çoğu zaman hiç tanımadığımız ya da tanıdığımız insanların dertlerine şait oluruz, bir aklınıza getirin bir çok örnekler verilebilir.

Şimdi de gelin engelli vatandaşlarınızın sizin hayatnızda çok basitçe yaptığınz şeyleri onlar nasıl zorlanarak yapıyorlar, neyimiz var bizim, görmüyoruz onları yokmuş gibi davranıyoruz. Çoğumuz acıyarak bakıyoruz. Evet hayatnızda bir çok sorun olduğu doğru ancak hayattan çok sıkıldığınızda artık çekilmez bedbah bir hayat yaşadığınızı düşünüyorsanız çevrenizde bir tane engelli olsun derim, onları dinleyin hayatını bir yarım saat izleyin sonra engellinin yanından ayrılın aklınıza şunalar gelecektir.

Allahım abartığım şeylere bak, ben sıkıntımı çekiyormuşum ayşe şöyle dedi, amcam böyle yaptı, patron gene bana bağırdı, kredi kartı borcum var intihar etmek istiyorum, kız arkadaşımdan ayrıldım, dersaneye gittim yinede başarısızım, kimse beni anlamıyor. Bunlar uzar gider,

yapmayın arkadaşlar lütfen atın şu üzerinizdeki ağılıkları, görün artık onları toplum olarak bizler deprem olduğu zaman koşmazmıyız, taşların altında bir canlıyı çıkarınca sevinmezmiyiz. Bir trafik kazası gördüğümüzde içinden bir canlı kurtarabilmek için canımızı tehlikeye atmazmıyız. Neyiniz var arkadaşlar sizlere yakışıyormu 8.500.000 englelli insanı evinde hapis etmelerine izin mi vereceksiniz. Anneleri yanlız mı bırakacaksınız, çoğu anne ben ölürsem yavruma kim bakar diyor. Biz bakarız annem sen üzülme diyecek kimse yok mu,

Kitap Postacısını Tanımak İçin İzleyin!

Volkan Erk Bizimle

Nurfiye Başar 06-1001

Halil İbrahim Babür 07 - 1001

Emre Şenozan 06 - 1003

Vedat Özkaya 06 - 1005

Çiğdem Göksu 06 - 1089

Etiketler